Extended Reality Appar Med Otroliga Fördelar


Vi har utvecklat utbildningsappar, träningssimulatorer, showroom och upplevelser inom XR sedan 2015. Vi använder en egenutvecklad plattform för visualisering och programmering, fullt kompatibel med de vanligaste VR-headseten och Microsofts HoloLens.

Utbildning

VR-tekniken användas allt mer för att utbilda anställda eller studenter. Med VR kliver du in i en  simulerad värld och kan interagera objekt och scenarier.

Träningssimulator

Med hjälp av VR är det möjligt att skapa träningsmoment som inte bara är mer engagerande utan också effektivare än traditionella träningsmetoder.

Underhållning

Hur vi upplever underhållning har förändras snabbt med den nya tekniken. Spel, konserter och festivaler är områden som tagit till sig av XR-tekniken.

Detaljhandeln

AR och VR används alltmer i syfte att förstärka konsumentens upplevelse av miljöer och objekt, men också för att beskriva fördelarna med en vara eller tjänst.

Point of Sale (POS)

Extended Reality applikationer har länge används som verktyg i syfte att visa olika alternativ samt placering av POS-material i detaljhandeln.

Marknadsföring

VR ger marknadsförare ett helt nytt sätt interagera, engagera och kommunicera med sina kunder. en VR-upplevelse skapar relation mellan varumärke och konsument.

Vi alla ökar vår inlärning genom praktisk träning

Ultraleaps avancerade teknik för handspårning gör det möjligt för anställda att känna sig verkligt närvarande under VR-träning genom att kunna använda sina händer utan handkontroller.

Utvalda projekt

Italienska Statens Turistbyrå

För Italienska Staten tog vi fram en körupplevelse med bil i VR där besökarna fick sätta sig i en riktigt Fiat 500 med ett HTC Vive VR-headset och uppleva en underbar körupplevelse längst vackra Amalfikusten i Italien. Utanför den 3d-modellerade bilens alla fönster kunde de se en riktig 360 film av Amalfikusten. Kampanjen blev en succé och användes av Italienska Staten för marknadsföring i flertalet länder runt om i världen.

Foxway Education

SUTEKi utvecklade en VR-app till Foxway Education där elever kunde träna på att bygga upp en druvsockermolekyl. För att förstärka upplevelsen adderade vi en världsledande teknik för handspårning, vilket gjorde att eleverna kan använda sinahänder i stället för Touch-kontrollerna.

Samsung & BMW

SUTEKi utvecklade ett VR-spel till till Samsung och BMW inför lanseringen av en ny smartphone samt BMW i3. Spelet gick ut på att köra runt i en BMW i3 längst en futuristisk bana uppe i rymden och plocka så många Samsung Galaxy Note 8 som möjligt.

Envirotainer

Envirotainer är världsledande inom temperaturkontrollerade containrar för läkemedelsindustrin. Att följa rätt protokoll i hanteringen är livsavgörande. SUTEKI utvecklade en VR-simulator där personal kunde träna upp sina färdigheter i hur man hanterar Envirotainers containrar.

Weber Saint-Gobain

Weber Saint-Gobain hade en utmaning med att visualisera sina betongkulörer och strukturer. Suteki tog fram en Microsoft HoloLens-applikation med ett 3D-hologram och filter som gjorde det möjligt att testa flera olika betongstrukturer och kulörer direkt mot en riktig husvägg. Skifte av struktur och kulör gjordes med handspårning och talindata.

Lin Education

Lin Education ställer ut på mässan Bett i London och önskade att visualisera sin vision om framtidens klassrum. Suteki tog fram en för Oculus Go som tog med monterbesökarna på en tur till framtidens klassrum.

Vill du se fler referensvideos?

Besök vår kanal på Vimeo för fler filmklipp